UMO-mallisto Globe Hopen ja Eat & Joy Maatilatorin kanssa

18.1.2010

Luovuus, eettisyys ja suomalaisuus yhdistävät UMOa, designmerkki Globe Hopea sekä ja luomu- ja lähiruokaa tuottavaa Eat & Joy Maatilatoria. Alkukeväästä 2010 yritykset yhdistivät voimansa luomalla uusia UMO-tuotteita, joiden ulkoasun suunnittelusta vastaa nykytaiteilija Jani Leinonen.

UMO, designmerkki Globe Hope ja lähiruokaa tuottava Eat & Joy Maatilatori lanseeraavat faneilleen ja yhteistyökumppaneilleen uuden tuotemalliston, joka palvelee samanaikaisesti laadukkaan musiikin, suomalaisen ruoan sekä eettisen muodin ystäviä. Kierrätysmateriaaleja käyttävä Globe Hope tuottaa UMO-mallistoonsa kestäviä designtuotteita laukuista ja t-paidoista keittiötekstiileihin ja kukkaroihin.

 

– Globe Hopen ideologian mukaan maailmassa täytyy olla eettinen vaihtoehto uuden materiaalin jatkuvalle tuotannolle. Yhteistyö UMOn ja Eat & Joy Maatilatorin kanssa yhdistää yhteisen halumme hyviin elämyksiin, eettisyyteen ja aitouteen, Globe Hopen edustaja Esa-Matti Karine kertoo.

 

Eat & Joy Maatilatorin toiminnasta vastaava Aki Arjola kertoo Jani Leinosen designin sopivan hyvin ruokatuotteiden kääreisiin. Maatilatorin UMO-tuotteiksi luvataan luomumysliä, tummaa suklaata Petäjävedeltä sekä kuohuvaa kuusenkerkkäjuomaa Posiolta.

 

– Olen aina ollut sitä mieltä, että ravintoloilla, pienillä muodintekijöillä että kulttuuripalvelujen tuottajilla on hyvin paljon yhteistä. Kaikilla meillä korostuu luova ja eettinen tekeminen, Aki Arjola kehuu.

 

Kuvataiteilija Jani Leinonen suunnittelee tuotemalliston ilmeen. UMOn toimitusjohtaja Eeva Pirkkala kertoo seuranneensa Leinosen taidetta jo kauan.

 

– Jani Leinosen korkeatasoinen ja hauska tapa toimia rikkoo kaupallisuuden ja taiteen välistä rajaa, joten oli luontevaa pyytää hänet tähän myöskin rajoja rikkovaan projektiin mukaan, Pirkkala kertoo.

 

Jani Leinosen suunnittelun taustalta löytyy tälläkin kertaa halu yllättää. Uusissa tuotteissa nähdään UMO-hahmo, joka on taiteilijan oman tyylin mukaisesti iloinen ja hilpeä.

 

– Luin joskus, että kaikista epäterveellisimpien murojen ulkoasusuunnitteluun käytetään eniten aikaa. Hahmot ovat niissä iloisia ja hilpeitä, toisin kuin terveellisemmän ruoan pakkauksissa. Halusin sekoittaa tätä pakkaa, ja suunnitella hilpeän hahmon eettisiin vaatteisiin ja laadukkaisiin ruokatuotteisiin, Leinonen valottaa.